Ring, ring - bara du slog en signal ...
I helgen hämtade vi också ut våra ringar. Dom är så fina!
Att vi var så tidigt ute med beställningen berodde på att vi ville vara smarta och utnyttja ett rabatterbjudande. Och det var nog tur att vi var ute i tid så krångligt som det blev. Vi är kända/ökanda på Albrekts Guld i Sundsvall nu. Jag tror att vi har pratat om alla säljare i butiken innan allt blev klart.
En kort resume - jag (Mats) köpte en slät guldring och lät göra en specialbeställning, inspirerad av en ring som vi hade sett på annat håll. När allt var beställt och betalt i julas och vi var hemma i Bålsta igen så kom första telefonsamtalet. "Jag tror inte att ni kommer få den ring ni tror att ni har beställ på den här beskrivningen" sa säljare 2. Säljare 1 hade gjort en miss som inte hade gjort en teckning tydligen. Jag beskrev ringen på telefon, säljare 2 förstod och beställningen skulle skickas till guldsmeden.
Det tog inte mer än någon dag så ringde säljare 3. Då behövde de bilder för att guldsmeden skulle förstå. Bilder skickades dit och strax efteråt ringde säljare 4 och meddelade att ringen skulle bli dyrare än vad vi hade betalat. Jag tror att vi pratade med säljare 5 också innan allt var klart. Det blev i alla fall många turer.
När vi väntade på en prisuppgift kom så samtal från säljare 3 - ringen är klar. Den är sååå fin att jag har lust att beställa en likadan, sa hon till mig (Mats). Priset blev det samma så därför hade vi inte hört något.
Sofias ring var det, i sammanhanget, inga problem med. Nu i helgen hämtade vi dem som sagt. Högen med papper som hade med vår beställning att göra var jättestor. Rekordstor enligt säljare 6 som jobbade i butiken.
Men slutet gott, allting gott. Personalen på Albrekts Guld i Sundsvall har hela tiden varit jättetrevliga och vi är supernöjda med resultatet båda två. Synd bara att vi inte får sätta på oss ringarna på så länge. :)
/Mats
Att vi var så tidigt ute med beställningen berodde på att vi ville vara smarta och utnyttja ett rabatterbjudande. Och det var nog tur att vi var ute i tid så krångligt som det blev. Vi är kända/ökanda på Albrekts Guld i Sundsvall nu. Jag tror att vi har pratat om alla säljare i butiken innan allt blev klart.
En kort resume - jag (Mats) köpte en slät guldring och lät göra en specialbeställning, inspirerad av en ring som vi hade sett på annat håll. När allt var beställt och betalt i julas och vi var hemma i Bålsta igen så kom första telefonsamtalet. "Jag tror inte att ni kommer få den ring ni tror att ni har beställ på den här beskrivningen" sa säljare 2. Säljare 1 hade gjort en miss som inte hade gjort en teckning tydligen. Jag beskrev ringen på telefon, säljare 2 förstod och beställningen skulle skickas till guldsmeden.
Det tog inte mer än någon dag så ringde säljare 3. Då behövde de bilder för att guldsmeden skulle förstå. Bilder skickades dit och strax efteråt ringde säljare 4 och meddelade att ringen skulle bli dyrare än vad vi hade betalat. Jag tror att vi pratade med säljare 5 också innan allt var klart. Det blev i alla fall många turer.
När vi väntade på en prisuppgift kom så samtal från säljare 3 - ringen är klar. Den är sååå fin att jag har lust att beställa en likadan, sa hon till mig (Mats). Priset blev det samma så därför hade vi inte hört något.
Sofias ring var det, i sammanhanget, inga problem med. Nu i helgen hämtade vi dem som sagt. Högen med papper som hade med vår beställning att göra var jättestor. Rekordstor enligt säljare 6 som jobbade i butiken.
Men slutet gott, allting gott. Personalen på Albrekts Guld i Sundsvall har hela tiden varit jättetrevliga och vi är supernöjda med resultatet båda två. Synd bara att vi inte får sätta på oss ringarna på så länge. :)
/Mats
Kommentarer
Trackback